Serwis ogólnotematyczny

autogrecja.pl dzienna dawka wiadomości

wyzwania
Firma

Biznes a rozwój firmy, czyli wyzwania na drodze do sukcesu

Rozpoczęcie własnego biznesu to ogromne osiągnięcie, jednak nie można osiadać jeszcze na laurach po tym, jak jedynie udało nam się założyć własną działalność. Sytuacja na rynku zmienia się bardzo szybko, niekiedy w przeciągu kilku tygodni i jeżeli zależy nam na tym, żeby się na nim utrzymać, musimy trzymać rękę na pulsie. Dlatego w przypadku każdego biznesu musimy dbać o rozwój firmy tak, żeby po pierwsze ulepszała i powiększała swoją działalność, a po drugie, żeby nie zgubiła się w gąszczu nowych firm, marek i przedsiębiorstw. Rozwój firmy niesie ze sobą kolejne wyzwania, którym każdy młody przedsiębiorca musi stawić czoła. Poniżej przedstawiamy kilka z nich oraz jak sobie z nimi radzić.
Pierwsze wyzwanie, z którym zmaga się właściciel początkującego biznesu, to jego powiększanie się. Jeżeli mieliśmy dobry pomysł na biznes i nasza marka przyjęła się na rynku, po jakimś czasie zacznie gromadzić coraz więcej klientów. Będzie nie tylko potrzeba zwiększona ilość produktu czy usługi, którą proponujemy. Do jej zapewnienia będziemy prawdopodobnie musieli zatrudnić większą liczbę osób, czy wynająć nowe, większe lokale. Jeśli na przykład szyjemy ubrania i na początku robiliśmy to w domu, sprzedając kilka sztuk w miesiącu, a teraz nowe zapytania pojawiają się codziennie, samodzielnie nie poradzimy sobie z realizowaniem zamówień. W tym przypadku należy rozważyć utworzenie większej struktury naszej firmy i rozdzielenie obowiązków na więcej osób. Zarządzanie nie jest sprawą łatwą, dlatego jeśli nasza firma zaczyna się rozrastać, warto doszkolić się w tej dziedzinie. Nie chcemy przecież, żeby ludzie, których zatrudniamy przejęli naszą działalność ze względu na lepsze kompetencje.
Drugie wyzwanie to utrzymanie jakości marki. Często zdarza się niestety, że nowo pojawiające się na rynku marki początkowo charakteryzują się bardzo wysoką jakością przy stosunkowo niskiej cenie, a wraz z rozwojem biznesu stosunek jakości do ceny zaczyna spadać. Dzieje się tak, ponieważ produkcja na większą skalę często wiąże się niestety ze spadkiem jakości produktu, gdyż nie mamy aż tak dużo czasu do włożenia w pojedynczy produkt, a także dlatego, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i często zastanawiamy się, jak tu jeszcze zarobić więcej pieniędzy. Nie jest to jednak dobra tendencja, bo klient zauważy znaczny spadek jakości usługi i możemy go stracić. Dlatego jeśli zależy nam na oddanych klientach, nie przestawajmy dbać o jakość usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności