Serwis ogólnotematyczny

autogrecja.pl dzienna dawka wiadomości

trening
Autogrecja

Jak żyć zdrowiej? Kilka porad

Chciałbyś zacząć wreszcie prowadzić zdrowy styl życia, ale pomimo wielu prób wciąż nie udaje ci się zmienić zawartości lodówki i regularnie chodzić na siłownię trzy razy w tygodniu? Nie martw się, jeszcze nie wszystko stracone. Prawdopodobnie potrzebujesz specjalnego podejścia. Zdrowy styl życia nie jest rzeczą, która przychodzi z dnia na dzień. Jak zwykle w obliczu tak skomplikowanych zmian najlepiej przeprowadzać je małymi kroczkami. Zaczynając od tego, co wydaje się tylko drobną i nieprzerażającą, osiągalną zmianą. Jedna taka zmiana naraz, powoli i stopniowo, a pewnego dnia sami nie poznamy siebie i swojego życia. Jakie więc pierwsze kroki postawić, żeby powoli zacząć wprowadzać zdrowy styl życia?
Po pierwsze: wyeliminuj słodzone napoje. Na razie nie wszystkie słodycze, które spożywasz, ale tylko cukier, który dostarczasz do swojego organizmu pod postacią płynów. Przestań kupować kolorowe, słodzone cukrem lub sztucznymi słodzikami napoje. Jeśli słodzisz kawę i herbatę, również przestań to robić. Zamiast tego pij wodę. Twoje kubki smakowe mogą na początku protestować, ale po okołu dwóch tygodniach przyzwyczają się do napojów bez cukru. Jeśli masz trudności z wykonaniem tego kroku możesz początkowo zastąpić cukier miodem, który jest zdrowszy, by potem stopniowo wyeliminować także i miód.
Po drugie: ruszaj się. Przynajmniej trzy razy w tygodniu wykonuj jakąś aktywność fizyczną. Jeżeli do tej pory twoja aktywność fizyczna ograniczała się do zejścia i wejścia po klatce schodowej w twoim bloku, czas na wprowadzenie odrobiny więcej ruchu. To niezwykle ważne dla naszego zdrowia, aby nasze mięśnie regularnie się ożywiały. Nie tylko dla naszej sylwetki i prawidłowej postawy, ale także dla dobrego funkcjonowania narządów wewnętrznych. Możesz zacząć od spacerów, na przykład zamiast autobusem do pracy chodzić piechotą, albo chociaż wysiadać kilka przystanków wcześniej.
Po trzecie: zdrowy sen. Dobry sen o odpowiedniej długości to podstawa zdrowia. Podczas snu nasz organizm regeneruje się i porządkuje wszystkie sprawy, na które w ciągu dnia nie miał energii, gdyż zużywaliśmy ją na funkcjonowanie w świecie. Co najmniej na dwie godziny przed pójściem do łóżka wyłącz wszystkie urządzenia elektroniczne. Pozwoli to wyciszyć się twojemu umysłowi i odpocząć twoim oczom. Poczytaj w tym czasie książkę, zrób wpis do dziennika czy porozmawiaj z bliskimi. Dzięki temu zaśniesz o wiele łatwiej i będziesz spał o wiele głębiej, a rano obudzisz się wypoczęty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności